A. Nu exista baza legala pentru reorganizare:
Singura instituţie aflata in subordinea Ministerul Justiţiei si Libertăţilor Cetatenesti aflata in aceasta situaţie, este, conform anexei 1, pct. 19, Registrul Comerţului.
Aceasta prevedere nu are insa relevanta in majoritatea cazurilor avute in discuţie in prezent având in vedere menţiunea expresa a legiuitorului referitoare la reducerea personalului. Aceasta reducere a personalului nu există efectiv, numărul de membrii ai personalului, si aici ne referim la funcţiile ocupate, rămâne in general aceleaşi. Astfel reducerea posturilor este strâns legata de redistribuirea acestuia pe o funcţie vacanta, nu pe o funcţie nou înfiinţata, in acest caz neavând aplicabilitate art. 61 din Legea 293/2004.
Insa ca de obicei, ANP scăpa din vedere 2 aspecte extrem de importante:
- ANP reprezintă pentru salariaţii sistemului penitenciar angajatorul efectiv, forumul tutelar ce va lua decizia efectiva de concediere (ex. Penitenciarul Târgu Jiu unde un număr de 27 de salariaţi nu s-au mai regăsit pe stat) si astfel, prin bunăvoinţa prevederilor art. 69, alin. 4 din Legea 53/2004, abuzurile acestuia intra sub incidenta obligaţiilor SECTIUNII V din Codul muncii, organizaţiile sindicale având un rol in acest caz nu numai de simpla consultare, rol ignorat de ANP pana in prezent.
- acest articol 100, aşa cum reiese din cele câteva exemple ce urmează, in situaţia in care cei „reformaţi” (a se citi reorganizaţi) se regăsesc in state, nu are aplicabilitate legala in ceea ce se întâmpla in sistemul penitenciar in prezent.
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.”
(4) Reducerea unui post este justificată dacă atribuţiile aferente acestuia se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
- noua funcţie publica are schimbata doar denumirea, sef serviciu, respectiv ofiţer de serviciu, fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice (art. 100, alin. 1, lit. c)
- reducerea unui post nu este justificată, atribuţiile aferente acestuia nu se modifică în proporţie de peste 50% (art. 100, alin. 4)
Probabil ca fruncea trebuie schimbata!!!
RăspundețiȘtergereExista acolo si oameni care cred in Dumnezeu...
Sa stiti cu totii,indiferent cine sunteti,ca daca nu va respectati subordonatii,nici nu puteti astepta respect!
Uitati-va in oglinda si intrebati-va daca mai sunteti cei dinaintea numirii in functiile de conducere pe care le aveti!!
...si daca nu sunteti,inseamna ca e mare bai si atunci PLECATI!!!
Nu ne mai calcati in picioare. Si voi ati fost si inca sunteti ca noi.
RăspundețiȘtergereNu e moral sa va bateti joc de noi, de cariera noastra, de munca noastra de o viata atata timp cat nimic nu va obliga la asta.
Dumnezeu sa va vada si pe voi si sa va reorganizeze de asa natura incat Alina Georgescu sa ramana singura sefa din ANP.
asta e tara lui Papura Voda, fiecare cum se trezeste mare strateg general face ce-l duce capul. Daca si cEL mARE vorbeste de reorganizare ... ar trebui el sa fie cel reorganizat, sau cum se zice aici, reformat.
RăspundețiȘtergereda ce face Alina GEORGESCU ceva deosebit fata de alti ofiteri ? Cata vechime are fatuca asta in sistem ? Da, e frumoasa foc !!
RăspundețiȘtergereAveti pe unul Corici Dumitru la voi ? ce face si pe ce post e? La Deva era sifonul directorului!
RăspundețiȘtergereTaci din gura ca asta a fost angajat de Berceanu nu sti e PD-L
RăspundețiȘtergere